Razlog sazivanja sjednice nadležnog kolegijuma DRI je između ostalog i u činjenici da je subjekt revizije, mimo dosadašnje prakse i pravila postupanja koja se odnose i na ovaj i svaki drugi subjekt revizije, javno polemisao sa dodjeljenim statusom za predmetnu preporuku.
Podsjećamo da je subjektu revizije naloženo da u roku od 30 dana dostavi dodatnu dokumentaciju vezanu za realizaciju predmetne preporuke iz nalaza DRI o kontroli realizacija preporuka, koja se odnosi na „obavezu Rektorata da unutrašnjim revizorima obezbjedi, u skladu sa čl. 33 Zakona o upravljanju i unutrašnjim kontrolama u javnom sektoru, pravo na neometan pristup informacijama i dokumentaciji“.
Polazeći od činjenice da se subjekt revizije, mimo standarda funkcionisanja revizije u postupku kontrole preporuka, opredjelio da prvo javno obrazlaže svoje stavove, DRI neće napraviti istu grešku, već kako to je i utvrđenom metodološkim pravilima za kontrolu preporuka sve navode razmotriti, kao i do sada, iskuljučivo u okviru postupanja i nadležnosti neposredno nadležnog revizorskog kolegijuma.
Stoga, za ovu priliku samo podsjećamo javnost da je neposredno nadležni revizor utvrdio da se u slučaju preporuke 2.3. na bazi dostavljene dokumentacije od strane subjekta revizije – Univerziteta Crne Gore „nije mogao uvjeriti u status realizacije preporuke“ i stoga je nadležni kolegijum DRI 22.03. naložio da se „subjektu revizije zatraži dodatna dokumentacija, dokazi i obrazloženja“.